Yoga Class Participants_edited.jpg

Träning och en god hälsa hänger ihop då motion oavsett vilken form är livsviktigt!

Det kan gälla vardagsmotion, Power Walks, styrketräning, simning, fotboll, paddel och mycket annat, men det som anses vara överlägset mest effektivt, är styrketräning 2-3 dagar i veckan.
 

Du får dock träna det du själv tycker är roligt och vi hjälper dig med motivation, push, pepp, råd, fakta, information, upplägg och program för att du ska nå de mål du vill och önskar.

 

Visste du exempelvis att:
 

  • Du bromsar kroppens åldrande enbart genom träning
     

  • Du ökar din intelligens enbart genom träning
     

  • Du behöver träna på helt olika sätt för att få bättre kondition jämfört med att förbättra din styrka?
     

  • Styrketräning gör dig inte till en muskelknutte (vilket det krävs lång och specialanpassad kost och träning för att uppnå), utan styrketräning tonar och formar din kropp samtidigt som du får alla de hälsofördelar det är förknippade med.
     

  • Att om du styrketränar på egen hand men inte utför övningarna på rätt sätt, med rätt kroppsposition och muskler aktiverade, så kommer du inte att få de resultat du vill ha och du riskerar att skada dig.
     

  • Det tar 6-9 veckor för hjärnan, nerver och muskelfibrer att bli synkade när du kör efter ett program.
     

  • Om du fortsätter att träna efter  samma program i 6-9 veckor och därefter inte byter övningar, så försvagas musklerna och det du byggt upp, börjar gå tillbaka.
     

  • Detta innebär att du behöver förnya ditt träningsprogram efter dessa veckor, något vi självklart hjälper dig med, likväl som att lägga in progression i dina övningar för att du inte ska stanna av i din muskelutveckling.

Utomhus träning
Löpgrupp

Kände du förresten till att det finns:
4 olika typer av styrketräning beroende på vad du är ute efter att uppnå och att det finns 3 olika principer kring träning, som du behöver känna till.

Detta för att du överhuvudtaget ska kunna få det resultat du önskar och för att din träning ska bli effektivt.

  • Vi hjälper dig med att ha koll på vilka de är!
     

  • Det finns även vissa övningar som tränar hela kroppen istället för enstaka muskler.


Skillnaden på övningarna gör att du antingen kan träna ett kortare och effektivare program alternativt ett längre med många mindre övningar. Det beror helt på hur mycket tid du har och vill lägga på träningen.

Men En sak är säker, och det är att du har allt att vinna på att börja träna.


Fördelarna är så oändligt många fler än vad du kan ana och du kommer själv märka flertalet av dem, när du väl börjar att träna, initialt med vår hjälp, våra program och vår vägledning, därefter på egen hand, när du väl har kunskapen.

Varmt välkommen!